Nozbe cd.

Dodaj komentarz

post_007-nozbe2

Czy nie macie czasami wrażenia, że jakaś część nas, np. ręka staje się ręką cyborga? A może część mnie lub Ciebie jest w jakimś Martixie? A próbowałeś przeżyć dzień bez telefonu, bez internetu?
Ja nie wiem, jak wcześniej funkcjonowałem bez mojego Nozbe, dlatego zapraszam na ciąg dalszy opowieści o aplikacji, która każdego dnia pomaga mi zorganizować czas i zadania.

Priorytety

Głównym miejscem, od którego codziennie zaczynam pracę z Nozbe są Priorytety – jest to ekran, który wyświetla się po uruchomieniu aplikacji.

Priorytety są na samej górze menu i jak sama nazwa mówi, zbiera zadania priorytetowe. Są one oznaczone gwiazdką.

Zadania priorytetowe jest to lista zadań, które powinienem wykonać w pierwszej kolejności lub najszybciej jak tylko będę mógł.

Kiedy zadanie staje się priorytetowe, czyli ogwiazdkowane:
– jeśli oznaczę je gwiazdką,
– jeśli zadanie ma oznaczony termin wykonania, gdy nadejdzie dzień wybrany w zadaniu,
– gdy ktoś deleguje mi zadanie – niestety w tej chwili pracuję w Nozbe sam, więc nikt mi zadań nie deleguje 😦  a szkoda…

Listę priorytetów mam jak zwykle wysortowaną alfabetycznie. W takim układzie najprościej mi znaleźć zadanie, którego szukam.

Dodatkowo w domu filtruję priorytety wg kategorii Dom i wyświetlają mi się zadania, które mogę wykonać w domu.
W pracy filtruję priorytety wg kategorii Praca i wyświetlają mi się zadania, które mogę wykonać w pracy.
I już. PROSTE… 🙂

Skrzynka spraw

Skrzynka spraw (spraw przychodzących) jest miejscem, gdzie wrzucam zadania bez przydzielania do projektów, bez kategoryzacja, bez przypisywania dat. Wrzucam tam wszystkie pomysły, myśli, które wpadają mi do głowy. W chwili wprowadzania zadań nie zastanawiam się nad nimi. Ja je chcę po prostu zapisać, żeby o nich nie zapomnieć.

Dopiero jak znajdę chwilę czasu, wchodzę do skrzynki spraw i przechodząc od zadania do zadania, decyduję, co z nim zrobić – tworzę projekty, przypisuję do istniejących projektów, dodaję kategorię, datę, komentarze lub po prostu wykonuję zgodnie z zasadą dwóch minut.

Staram się, aby na koniec każdego dnia skrzynka spraw była pusta, aby wszystkie zadania znalazły swoje miejsce – w priorytetach, w przyszłości, a może w śmieciach, bo i taki projekt mam…
Staram się, aby na koniec każdego dnia skrzynka spraw była pusta, aby nie stała się przechowalnią zadań, którymi się nie zajmę lub nie będę miał ochoty wybierać czegoś z worka pełnego wszystkiego i niczego.

Kalendarz

Oczywiście Nozbe zawiera jedno z podstawowych narzędzi, jakim jest kalendarz.
Korzystanie z kalendarza jest banalnie proste, klikam na datę i wyświetlają mi się zadania przypisane do dnia dzisiejszego. Nic bardziej efektywnego…

Szablony

Jeszcze jedną bardzo ciekawą i pomocną funkcjonalnością są szablony.
Obecnie mam dwa szablony:
– wyjazd na weekend,
– wyjazd na urlop (bardziej rozbudowana wersja tego pierwszego).

Jak korzystać z szablonu? W bardzo prosty sposób:
– dodaję nowy szablon,
– wpisuję w szablon wszystkie zadania, które chce wykonać,
– zapisuję szablon.

Tworzenie szablonu trwa dość długo, ponieważ muszę tam wpisać wszystkie zadania, które chcę wykonać. Muszę je dobrze przemyśleć. Szablon można oczywiście w każdej chwili zmieniać, modyfikować, usuwać (albo nie usuwać).

Użycie szablonu:
– wybieram szablon,
– klikam – Utwórz projekt,
– nadaję nowemu projektowi nazwę,
– zatwierdzam.
Trwa to już tylko chwilę – kilka kroków i już. Mam nowy projekt z całą listą zadań, które chcę / muszę wykonać przed wyjazdem na weekend czy na urlop.

Z szablonów korzystam do szybkiego tworzenia powtarzalnych projektów. Jakie są zalety tworzenia projektów z szablonów:
– szybkie tworzenie nowego projektu,
– pewność, że mam w nim wszystkie zadania, które chcę tam mieć.

Dostęp przez komputer, tablet, telefon

Dzięki bardzo przemyślanemu oprogramowaniu Nozbe jest dostępne na dowolnym urządzeniu. Nie ma żadnego znaczenia, czy pracuję w domu na laptopie, w hotelu na tablecie, czy w dowolnym miejscu na smartfonie (bo przecież mam go zawsze ze sobą – takie czasy…).

Nozbe oferuje różne wersje oprogramowania: wersja webowa, na Maca, Windowsa, Linuksa, Androida, iPada, iPhona. To w zupełności wystarczy, abym miał dostęp w każdym miejscu, w każdym czasie i na każdym urządzeniu.

Oczywiście mam pełną synchronizację pomiędzy urządzeniami. Dodaję zadanie na jednym urządzeniu – za chwilę widzę je na innym.

I jeszcze jedna ciekawa funkcjonalność. Bez względu na to, na jakim urządzeniu pracuję, wygląd Nozbe zawsze dostosowuje się do wielkości ekranu. Na większym ekranie widać więcej, na mniejszym ekranie widać mniej, ale zawsze jest to ta sama genialna funkcjonalność.

Wygląd graficzny

Po za tym, że Nozbe jest ciekawe zaprojektowane, to sam mogę jeszcze bardziej urozmaicić jego wygląd. Projektom i kategoriom można nadawać różne kolory.

Np. kolor czerwony na kategorię finanse, a zielony na projekt Wyjazd na urlop.

Gdy ustaliłem sobie pewną zasadę grupowania projektów i kategorii i nadałem im właściwe dla mnie kolory, to całość wygląda bardzo przyjaźnie i miło – przyjemnie korzysta mi się z mojego Nozbe.

Ufff, na dzisiaj to chyba tyle. Nie są to wszystkie funkcje jakie ma Nozbe, resztę przekażę przy innej okazji. A kolejne posty poświęcę chyba przykładom, bo przykłady przemawiają (przynajmniej do mnie) szybciej i lepiej niż jakiś wkład.

Jeśli moje przemyślenia na temat Nozbe zainteresowały Cię, to kliknij tutaj, przejdź na stronę Nozbe i wypróbuj. Ja spróbowałem i nie żałuje a nawet jestem fanem Nozbe i dlatego piszę te słowa.

Tymczasem, miłego dnia i do usłyszenia.
Krzysztof

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s