Nozbe

Dodaj komentarz

post_006_nozbe

Nozbe

Lost – byłem zagubiony w bałaganie moich zadań.
Found – znalazłem rozwiązanie najlepsze dla mnie – Nozbe.
Searching – dlaczego znalazłem? Bo szukałem rozwiązania spełniającego moje oczekiwania.

Nozbe jest aplikacją, która posiada wszystkie potrzebne mi funkcjonalności, a jednocześnie jest pozbawiona wad, które odstraszyły mnie od innych aplikacji.

Jedno miejsce

Nozbe jest miejscem, gdzie zbieram wszystkie informacje. Zadania dotyczące terminów, poczty, domu, pracy, finansów mam w jednym miejscu. A jeśli nawet fizycznie plik przechowywany jest w innym miejscu lub jest to informacja w internecie, to w Nozbe mam linki do tych miejsc.

Projekty i zadania

W Nozbe można zapisywać zarówno duże projekty jak i pojedyncze zadania.

Jedną z głównych funkcjonalności Nozbe jest lista projektów. Jeden projekt w Nozbe odpowiada jednemu mojemu projektowi, np.:

 Projekt „Wyjazd na urlop” może składać się z następujących zadań:
– wybrać miejsce: morze, jezioro, góry…
– wybrać kraj: Polska, Węgry, Czechy…
– wybrać miejscowość,
– wybrać miejsce na noclegi,
– zabezpieczyć pieniądze na urlop,
– sprawdzić aktualność dokumentów – dowód, paszport, przegląd techniczny samochodu, ubezpieczenie samochodu…
– wykupić dodatkowe ubezpieczenie,
– sprawdzić przepisy ruchu drogowego, dodatkowe wyposażenie samochodu (zagranica),
– przygotować listę rzeczy do zabrania na urlop,
– przygotować listę rzeczy, które trzeba kupić,
– kupić brakujące rzeczy,
– spakować się,
– zadbać, aby podczas naszej nieobecności ktoś podlał kwiaty i rzucił okiem na mieszkanie.

Każdy z Was pewnie uzupełniłby tę listę o jeszcze kilka, kilkanaście bardzo ważnych zadań.

Pojedyncze zadania – mam pełno zadań, które trudno pogrupować w jakieś projekty, ale tak czy inaczej trzeba je wykonać:
– odebrać list z poczty,
– umówić wizytę u lekarza,
– pójść się do fryzjera,
– oddać książkę,
– kupić osłonę na balkon,
– oddać stare żelazko na elektrośmieci.

Powyższe zadania są raczej oderwane od siebie i każde z nich jest odrębną całością. Ja na takie zadania zrobiłem sobie jeden oddzielny projekt, który nazwałem !ND, czyli Następne Działanie. I wykrzyknik na początku, aby ten projekt wylądował na samej górze listy projektów ustawionych alfabetycznie.

Kategoryzacja projektów i zadań w Nozbe

Zarówno projekty jak i zadania można kategoryzować i filtrować, sortować i przeszukiwać.

Projektom można nadawać etykiety.

Moje projekty prywatne oznaczyłem etykietą Prywatne.
Moje projekty związane z pracą oznaczyłem etykietą Służbowe.

Ten główny podział daje mi możliwość oddzielenia projektów prywatnych od służbowych. Będąc w domu filtruję projekty wg etykiety Prywatne i widzę tylko projekty prywatne. W pracy filtruję projekty wg etykiety Służbowe i widzę, tylko projekty służbowe. PROSTE…

Projekty można sortować alfabetycznie

To chyba najprostszy i najbardziej efektywny sposób ułożenia projektów. Łatwo znaleźć to, czego szukam. Dodatkowo mam zazwyczaj dwa-trzy projekty, które chcę mieć zawsze na oku, więc przed nazwą stawiam wykrzyknik. Wówczas te projekty lądują na samej górze listy projektów, jak np. projekt !ND.

Projekty można filtrować po nazwie

Nad listą projektów jest okienko, w które wpisujemy szukany tekst i już… Mamy wyświetlone projekty zawierające wpisany tekst.
Naprawdę fajnie pracuje się z taka listą projektów.

Zadania

Zadania można kategoryzować na dwa sposoby:
– opisany powyżej sposób grupowania zadań w projekty,
– kategorie – każde zadanie można opisać dowolną liczbą kategorii.

Kategoria może oznaczać:
– miejsce, gdzie chcę wykonać zadania: np. dom, praca, przy komputerze, miasto-zakupy,
– osobę, której zadania dotyczą: np.: żona, dzieci, szef, lekarz,
– czynność: np.: pisanie, telefonowanie, zarządzanie finansami.

Przypisując zadania do projektów i oznaczając właściwymi kategoriami mamy coś na kształt dwuwymiarowej tabeli, gdzie z jednej strony można grupować zadania w projekty, z drugiej strony możemy filtrować po kategoriach. W ten sposób mogę wyświetlić tylko i wyłącznie te zadania, którymi aktualnie chcę się zająć. Mam ponad 700 zadań, a mogę wyfiltrować kilka, istotnych w danej chwili. PROSTE…

Oprócz tego zadania w projekcie można:
– filtrować wg: priorytetu, kategorii, daty, powtarzalności,
– sortować: alfabetycznie, wg daty, daty utworzenia, daty modyfikacji, liczby komentarzy, priorytetu,
– wyszukiwać po nazwie.

Powiadomienia

Kolejną funkcjonalnością, która pomaga zapanować nad zadaniami (poza przypisaniem do projektu i kategorii), są powiadomienia.

Do każdego zadania mogę dodać datę i godzinę powiadomienia. Gdy nadejdzie właściwy czas, informacja o zadaniu pojawi się w powiadomieniach na moim smartfonie.

Zadania cykliczne

Wśród moich zadań jest wiele takich, które powtarzają się cyklicznie, np.:
– imieniny – co rok,
– urodziny – co rok,
– przygotowanie miesięcznego zestawienia – co miesiąc,
– czyszczenie filtra zmywarki – co dwa tygodnie,
– kopia danych na dysk zewnętrzny – co tydzień,
– sprawdzanie zestawień w pracy – w dni robocze,
– wykonanie… – codziennie.

Takich okresów powtarzalności mam do wyboru kilkanaście, co w zupełności mi wystarcza.

 

Nozbe może wydać się prostą aplikacją i faktycznie obsługa Nozbe jest prosta, wręcz intuicyjna. Natomiast lista funkcjonalności jest tak duża, że nie dam rady opisać wszystkich na raz.
Dlatego już teraz zapraszam do przeczytania następnego posta, który ukaże się już wkrótce.
lub
jeśli Chcesz dowiedzieć się więcej już teraz – kliknij tutaj, wejdź na stronę Nozbe i sprawdź!

Tymczasem, miłego dnia i do usłyszenia.
Krzysztof

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s